| Gebied | | Indicator | Eenheid | 2004 | 2007 | 2011 | 2013 | 2015 | 2019 | 2021 |
|---|
| Nederland | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | | | | | |
| Deventer | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | 11,7 | 16,0 | 16,3 | 19,2 | 18,0 | 14,0 | 12,2 |
| Binnenstad | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 27,2 | 47,5 | 30,0 | 20,0 | 17,1 |
| De Hoven | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 11,4 | 13,1 | 17,0 | 10,0 | 5,7 |
| Zandweerd | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 17,1 | 16,5 | 23,0 | 19,0 | 14,5 |
| Voorstad | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 18,7 | 26,1 | 26,0 | 13,0 | 15,8 |
| Borgele en Platvoet | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 11,1 | 13,0 | 15,0 | 9,0 | 13,7 |
| Keizerslanden | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 22,2 | 21,4 | 27,0 | 14,0 | 14,8 |
| Rivierenwijk en Bergweide | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 25,5 | 28,8 | 29,0 | 22,0 | 24,6 |
| Colmschate-Noord | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 9,1 | 13,2 | 8,0 | 8,0 | 3,9 |
| Colmschate-Vijfhoek | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 4,4 | 5,9 | 13,0 | 12,0 | 0,6 |
| Colmschate-Zuid | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 15,3 | 19,0 | 11,0 | 14,0 | 8,8 |
| Diepenveen | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 16,1 | 7,6 | 7,0 | 2,0 | 0,0 |
| Schalkhaar | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 16,1 | 14,8 | 10,0 | 7,0 | 3,8 |
| Okkenbroek | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 16,1 | 5,3 | 7,0 | 2,0 | 3,7 |
| Lettele | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 16,1 | 5,3 | 7,0 | 2,0 | 3,7 |
| Bathmen | | Beleving stankoverlast verkeer | percentage | | | 15,1 | 22,4 | 11,0 | 12,0 | 6,2 |
| Beleving stankoverlast verkeer |
|---|
| Beleving stankoverlast verkeerUit het recente bewonersonderzoek blijkt dat in Deventer 12% van de bevolking soms tot vaak last ervaart van stankoverlast van verkeer. Niet toevallig het vaakst in die gebieden waar het druk is en/of fysiek weinig ruimte, zoals in de Rivierenwijk/Bergweide en de Binnenstad. |